MIŠ u nás - projekt pro období 2014- 2018,Banner-980x100px

pokračování vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti předcházení rizikovému chování žáků.

Financování v roce 2016:

MŠMT: 64 900 Kč

Celkové náklady 79 420 Kč

Financování v roce 2015:

MŠMT: 64 900 Kč

Celkové náklady: 79 880 Kč

Financování v roce 2014:

MŠMT: 69 900,- Kč,

Celkové náklady: 79 920,- Kč.

Program Moravskoslezského kraje v oblasti prevence rizikového chování pro školní rok 2012/2013, kterým jsme navázali na předchozí projekty MIŠ.

Období: 1. 1. 2013 – 31. 8. 2013

Lektor MIŠ: Mgr. Karel Opravil

Aktivity:

• dvě setkání s pedagogy během školního roku Moravskoslezsky kraj [logo]

• dvoudenní seminář

• pořízení materiálů pro kooperaci žáků

Témata: otevřená komunikace mezi všemi účastníky výchovně vzdělávacího procesu, práce s pravidly, jednotný přístup k žákům, řešení aktuálních i dlouhodobých problémů se žáky, rozšíření technik a metod pro práci se žáky, obnovení programu proti šikanování

Příspěvek MSK: 55 000,- Kč

Celkové náklady: 79 073,- Kč

Program MŠMT v oblasti prevence rizikového chování pro rok 2012

Období: 1. 1. 2012 – 31. 12. 2012

Lektor MIŠ: Mgr. Marek Mikláš

Aktivity:

• čtyři setkání s pedagogy během školního roku

• dvoudenní seminář

• pořízení materiálů pro kooperaci žáků

Témata: řešení aktuálních i dlouhodobých problémů se žáky, rozšíření technik a metod pro práci se žáky, otevřená komunikace mezi všemi účastníky výchovně vzdělávacího procesu, práce s pravidly, jednotný přístup k žákům, program proti šikanování

Příspěvek MŠMT: 26 469,- Kč

Celkové náklady: 48 543,- Kč

Pedagogičtí pracovníci ZŠ T. G. Masaryka v Bohumíně – Pudlov se v roce 2011 zúčastnili projektu AISIS, občanského sdružení Kladno, s názvem MIŠ – Minimalizace šikany. Očekávali jsme, že se naučíme vše, co je v této době možné o problému zvaném šikana. Projekt sám je velmi obsáhlý a zahrnuje více jak 100 hodin intenzivní práce na seminářích i přímo ve škole.
V době od února do června se ho účastnilo 7 pedagogů, kteří prošli intenzivním tréninkem v rozpoznání šikany jako takové, jejího odlišení od škádlení, učili se rozpoznat a správně popsat nemocné chování, probíhal nácvik způsobu řešení různých problematických situací, s nimiž se můžeme ve škole setkat. Před zahájením nového školního roku prošel již celý pedagogický sbor úvodním proškolením zaměřeným přímo na situaci v naší škole.
Lektor občanského sdružení AISIS, Mgr. Marek Mikláš, procházel celou školou od „sklepa po půdu", aby našel všechna riziková místa, navštívil všechny pedagogické pracovníky přímo ve vyučovacích hodinách, aby viděl naši práci se žáky. Na společném setkání 21. 11. 2011 nás seznámil se zjištěným stavem, který nás všechny velmi potěšil. Zjistil, že ve škole prakticky neexistuje prostor, který by nebyl pokryt dohledem pedagogů, zjistil, že všichni učitelé i asistenti pracují se všemi třídními kolektivy tak, aby jakýkoli náznak ubližování byl okamžitě podchycen a řešen.
Jsme potěšeni zjištěným závěrem, ale současně si uvědomujeme, že šikana může vzniknout kdykoli a kdekoli. Je nutné mít stále oči a uši otevřené a nezanedbat jediný upozorňující signál.